Alla inlägg under januari 2013

Av Anna Brorsson - 26 januari 2013 11:22

Gjorde äpplemuffins för ett tag sen. Har aldrig testat äpplemuffins, bara äpplekaka så tänkte göra en egen variant. Resultatet blev väldigt bra och äpplebitarna märktes knappt. Det här behöver ni

3 ägg
1,5 dl socker
100 g smör
5 st medelstora äpplen
1-2 dl yoghurt med äpple- och kanelsmak
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
2 tsk kanel

Gör så här:
Skala äpplena och hacka i små bitar. Vispa ägg och socker poröst. Smält smöret och blanda i smeten. Blanda alla torra ingredienser som sedan ska blandas i smeten, även yoghurten. Avsluta med att röra ner äpplebitarna.
Häll smeten i muffinsformar och grädda i ugnen på 175 grader.

Lycka till och smaklig fikastund! :)

Av Anna Brorsson - 26 januari 2013 11:12

Bakade för ett bra tag sen muffins med hallon och rabarber och har helt glömt att dela detta. Resultat blev underbart goda muffins. :) så här gör ni:

Ingredienser:
3 ägg
1,5 dl socker
100 g smör
500 g hallon
500 g rabarber
1 dl vaniljyoghurt
1 dl kesella
3 dl mjöl
1-2 tsk kanel
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker

Tillvägagångssätt:
Skala rabarberna och hacka den vita chokladen. Vispa ägg och socker poröst. Blanda mjöl, bakpulver, vaniljsocker, kanel och den vita chokladen. Smält smöret och häll i den i smeten. Blanda i mjölblandningen, yoghurten och kesellan. Avsluta med att blanda i rabarberna och hallonen.

Sätt ugnen på 175 grader (varmluftsugn). Fyll muffinsformarna med smet till hälften eller lite mer. Grädda i ugnen i cirka 15 min eller tills dom är färdiga.

Lycka till :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Mitt namn är Anna Brorsson och är 23 år. Ett av mina stora intressen är att baka, när jag inte pluggar till civilekonom. På bloggen skall jag dela med mig av mina favoritkakor och jag hoppas att jag kan inspirera andra.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards